RSS Feed

bulan sabit jatuh di pelataran

bulan sabit yang jatuh di pelataran
bintang redup tanpa cahaya gemintang
ku langkah tanpa arah, sesat di jalan yang terang
aku yang terlena dibuai pelukan dosa*)

 

Maka, dengan wajah yang mana aku harus menemui-MU?
setelah dosa-dosa membuat wajahku muram?

Dengan lidah yang mana aku harus menyeru-MU
setelah maksiat membuat lidahku bungkam?

aku malu menyeru-MU
padahal aku selalu mengulang dosa-dosaku
tapi, bagaimana mungkin seorang hamba tidak menyeru kepda junjungannya
kemana pelariaannya dan perlindungannya
jika Dia mengusirnya??

Ya Robb,,
kepada siapa aku berlindung?
jika tidak Kau tegakkan aku dari ketergelinciraku
Siapa yang akan mengasihiku
jika Engkau tidak mengasihiku..

Engkaulah yang berkata :

Siapa yang menyeru-KU tidak KU jawab?
Siapa yang meminta kepada-KU tidak aku beri?
Siapa yang berdiri didepan pintu-KU tidak AKU sambut?

innama asyku batstsi wa huzni ilallah

*)bulan bicara-Broery M

About Kertas Kaca™

learn in silence.. "i came as i was made to come, i live as life allows me to live, but i will be what i wish to be" [HIK]

Leave a Reply

